کابوسي در چهار ديواري کناري!


 






 
زندگي در همسايگي افراد بي ملاحظه و ناباب، مي تواند زندگي در زيباترين خانه و آرام ترين شهر را هم به کابوسي بي پايان مبدل کند. به علاوه سر و کار داشتن با همسايگان بد مي تواند صلح طلب ترين افراد را نيز از مسير زندگي منحرف کند. اگر در چنين موقعيتي قرار داريد يا قصد داريد تا حد امکان از چنين وضعيتي دور بمانيد، به توصيه هاي زير توجه کنيد. 5 مورد از بدترين رفتارها در همسايگي و روش هاي مقابله با آنها از اين قرارند:

1-همسايگان پر هياهو
 

مادران جيغ جيغو، همسران اهل دعوا و مرافعه، رانندگاني که ترمزهاي پر سرو صدا و صداي بوق خودرويشان مدام شنيده مي شود، علاقمندان سرسخت موسيقي بسيار بلند و مهماني هايي که تا ديروقت ادامه دارند.

2-افراد متعصب و وسواسي
 

اين همسايگان بدون قرار قبلي و وجود ضرورت، مدام در حال رسيدگي به باغچه، درختان مقابل درب خيابان و مانند اينها هستند و صورتحساب آن را براي شما مي فرستند.

3-افراد شلخته و کثيف
 

اينها، افرادي هستند که براي مثال حياط را کثيف کرده، زباله ها را در زمان نادرست در خيابان مي گذارند و درب سطل هاي زباله محله را باز مي گذارند.

4- صاحبان بي ملاحظه حيوانات خانگي
 

5-افراد بيش از حد مشکوک و عجيب و غريب
 

معتادان به مواد مخدر، فروشندگان مواد و اجناس قاچاق و همسايگاني که تاکنون يک کلمه حرف از دهانشان خارج نشده است.

تشخيص اين قبيل همسايگان
 

*1- هنگام شب، دوري در اطراف جايي که پسنديده ايد بزنيد. همسايگان منزل احتمالي شما در اين زمان در خانه هستند. بيشتر افراد هنگام خريد يا اجاره خانه، هنگام روز به ديدن محل رفته و مجدداً در همين اوقات باز مي گردند، در حالي که رفت و آمد واقعي يک محل و همسايگان در شب مشخص مي شود.
*2- با صاحبان يا فروشندگان مغازه هاي محلي صحبت کنيد. اين افراد مي توانند بهتر از هر کس به شما بگويند که در محل چه کسي مزاحم است، قلدر محل کيست و کدام همسايه دچار مشکل قانوني شده است. رک و راست به آنها بگوييد که قصد خريد فلان خانه را داريد و بپرسيد که آن کوچه و اهالي آن را مي شناسيد يا خير.
*3- در ساعات اوج ترافيک گشتي در محل و يکي دو ايستگاه بالاتر و پايين تر از محل خانه بزنيد. با همسايگان باب آشنايي را باز کرده و درباره محل از آنها پرس و جو کنيد.
*4- به خصوص در کوچه هاي بن بست و خيابان هاي کم رفت و آمد توجه کنيد که آيا حلقه بسکتبال يا خط کشي براي فوتبال روي زمين کوچه وجود دارد يا خير. اينها نشانه هاي سرو صدا در بعد از ظهر هستند.
در صورت امکان، مکان هايي مسکوني که در همسايگي مکان هايي از قبيل رستوران ها و باشگاه ها، زمين هاي خالي و ساخته نشده، ايستگاه اتوبوس، ساختمان هاي نيمه کاره، مسير حمل زباله، چهار راه هاي داراي چراغ راهنما و مواردي از اين دست، ساخته شده اند را خريداري نکرده و اجاره نکنيد.

چگونه با همسايگان بد مقابله کنيم؟
 

اگر با وجود هر نوع احتياط، باز هم با همسايه بدي برخورد کرديد، مي توانيد از راهکارهاي زير استفاده کنيد:
*1-به اين همسايه تلفن کنيد و زماني براي گفت وگو تعيين نماييد.
*2-در جايي مانند پياده رو يا حياط ساختمان ملاقات کنيد.
*3-او را متهم نکنيد، فقط برايش توضيح دهيد که مشکل موجود ناراحتتان مي کند و با يکديگر روشي براي حل آن بيابيد.
*4-اگر اين روش امکان پذير نبود يا به نتيجه نرسيد، براي مدير ساختمان نامه اي بنويسيد و راه حلي نيز ارائه نماييد.
*5-از مدير ساختمان بخواهيد که در حل مشکل به شما کمک کند و در صورت امکان از روش هاي قانوني مربوط به امور ساختمان استفاده کنيد.
*6-اگر باز هم موفق نشديد، با شهرداري يا نيروي انتظامي محل خود تماس بگيريد.
با همه اينها، به ياد داشته باشيد که استفاده از اين روش ها تنها در صورتي کارساز خواهد بود که خود شما، همسايه اي بي آزار و صادق باشيد و مشکل، واقعاً بزرگ بوده و همسايگان ديگر نيز در اين مورد با شما هم عقيده باشند.
منبع: کانون خانواده 229